Laatste dag Noahs Ark - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wilma Welten - WaarBenJij.nu Laatste dag Noahs Ark - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wilma Welten - WaarBenJij.nu

Laatste dag Noahs Ark

Door: Carin en Ben

Blijf op de hoogte en volg Wilma

12 November 2014 | Nederland, Amsterdam

Vandaag onze laatste dag op Noahs Ark, vanmorgen van iedereen afscheid genomen. En we gaan zo de laatste keer rijst eten.
Gisteren hebben we iets meegemaakt dat een zeer grote indruk op ons heeft achter gelaten. We gingen nog een kindje bezoeken die bij haar moeder woont. Jannet woont dicht bij de school en we gingen langs met de school maatschappelijk werken en met het school hoofd en een leraar. Dit zodat ze konden zien hoe zo'n bezoek in zijn werk gaat. De moeder leefde in een hutje met helemaal niets, de keuken was buiten en dat was alleen maar een vuurtje. Er was geen beton op de grond alleen maar grond, geen slaapkamer geen wc, helemaal niets. De moeder heeft Aids en kan niet werken, haar tuin levert ook niet voldoende spullen op zodat ze die kan verkopen. We brachten suiker en zeep mee en cadeautjes voor de kinderen. Er is geen elektriciteit, we hadden twee flesjes water bij en gaven die aan moeder, ze dronk ze gelijk op. De kinderen moeten water halen bij de bron en dat is een flink eind lopen. Dan moet het water nog gekookt voordat het gebruikt kan worden.
Wat zijn wij toch verschrikkelijk rijk in Nederland. We zijn nog terug gegaan om de moeder een lamp te geven zodat ze niet dat brand gevaarlijke paraffine lampje hoeft te gebruiken. Wat zouden we toch graag meer helpen, alleen moeten de mensen het ook zelf gaan doen.
En nu is de tijd van afscheid nemen aangebroken, we zullen het hier verschrikkelijk missen. We proberen jullie op de hoogte te houden van de rondreis, via facebook.
Hele lieve groetjes van ons Ben en Carin en natuurlijk ook van Wilma en Gilbert.

• 12 November 2014 - 13:37

Amber:

Hallo Ben en Carin

Dat z'n bezoek indruk op je maakt kunnen we ons heel goed voorstellen. Dat is namelijk precies de situatie van de gezinnen in Gambia die wij helpen. Ook zij leven zo en toen wij dat de eerste keer zagen .. ik snap jullie gevoel. Zoiets vergeet je niet snel meer. Vandaag een dag met veel slikken want afscheid nemen in deze sferen valt nooit mee. Maar denk terug aan de mooie en waardevolle momenten die jullie de mensen en kinderen daar hebben kunnen oeven door jullie bijdragen gezelschap en aanwezigheid. En ga vooral genieten van jullie rondreis, nu echt vakantie houden en optimaal alle indrukken op jullie laten inwerken en een beetje uitrusten. Zodat jullie straks weer fit en vol nieuwe indrukken in Nederland zullen terug keren.

Groetjes Henny en Amber

• 12 November 2014 - 18:20

Marian Van Bavel:

carin, Heel veel sterkte met het afscheid nemen voor jullie beide van Wilma en Gilbert.
    Ik kan me voorstellen dat het heel dubbel zal voelen.
    Verder wens ik jullie nog een super mooi rondreis.
    Maak er samen iets moois van.gr. Marian van Bavel.

• 12 November 2014 - 22:27

Jantje:

Wens jullie nog een hele goede reis toe, fijn dat jullie van zo nabij Noah's ark mee konden maken.

Groetjes ook voor Wilma en Gilbert,

Jantje

• 12 November 2014 - 22:27

Jantje:

Groetjes ook voor Wilma en Gilbert,

Jantje

• 14 November 2014 - 14:58

Riet Van Dijk:

ik wens jullie een goede vakantie ,mooie dingen zien ,gezond blijven .
    hartelijke groeten
    Riet van Dijk

• 14 November 2014 - 23:02

Jannie En Ad:

wij wensen jullie een mooie vakantie.Geniet van al het mooie.groetjes uit Hoeven.