alweer 2 weken hier. - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Wilma Welten - WaarBenJij.nu alweer 2 weken hier. - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Wilma Welten - WaarBenJij.nu

alweer 2 weken hier.

Door: Wilma Welten

Blijf op de hoogte en volg Wilma

13 Mei 2016 | Oeganda, Mukono

Alweer 2 weken hier, de dagen gaan best wel snel. Kan ook zijn omdat het avonds om 19.00 uur al helemaal donker is. Lig bijna iedere avond rond 21.00 op bed. Even lezen en dan slapen want om 6.15 uur loopt de wekker af. En start er weer een nieuwe dag. Op mijn gemak kopje thee drinken en yoghurt eten met een malaria tablet en dan rond 7.30 uur richting het huis om te gaan helpen met de baby’s. Op dit moment zijn er 2 baby’s in huis bij P&P maar dat kan zo maar veranderen.
Afgelopen vrijdag kwam er weer een jongetje van ongeveer 3 maanden die gevonden was. Die kwam in de avond en zoals hier gebruikelijk blijft hij de eerste nacht bij Pita slapen maar nu mocht ik hem mee naar mijn huisje nemen. Dit is niet alleen ivm de voeding maar ook dat je met regelmaat kijkt of alles goed gaat want je weet natuurlijk niets van de baby en hij kan ook ziek zijn ( is meestal wel het geval) Hij zag er goed uit maar moest duidelijk wennen aan het eten krijgen uit de fles. Na de 2 nachtvoedingen had hij het te pakken en dronk vrij snel zijn fles leeg. Afgelopen dinsdag is hij door de politie samen met moeder weer opgehaald. Gelukkig kan hij dus bij zijn eigen familie verder opgroeien.”
Na het badderen en voeden ga ik naar het baby huis om oefeningen te doen met Miriam. De fysiotherapeut de hier een aantal weken geweest is heeft deze duidelijk omschreven. Samen doen we dan spelletjes met de bal en op de schommel. Leuk is dat zij al begint te praten ook het woordje “no”. Als ze er geen zin in heeft roept ze dat dan ook en omdat ze erg sterk is en aardig wat kracht kan zetten is het soms hard werken en slim zijn om ze de oefeningen te laten doen. Ze geniet wel van de aandacht die ze krijgt.
Dan is er koffie en tijd om de baby’s de fles te geven. Neem daar dan ook lekker de tijd voor.
In de middag werk ik met Patrick en Lily. Ik weet niet wie hier het meeste van geniet zij of ik. Chantalla massage, snoezelen en heerlijk knuffelen met ze en de stralende lach die ze me dan geven is geweldig.
Dan is het alweer bijna avond. Koken heb ik nog niet veel gedaan want meestal mag ik aanschuiven aan de tafel bij P&P. Of nu 15 of 16 aan tafel zitten valt niet op daar.
Ook geniet ik van de tijd samen met Pita. Samen om boodschappen, koffiedrinken, de autorit naar Kampala, stil zijn, muziek luisteren en praten en de baby’s de fles geven. Ik verveel me dus echt niet.
Tot de volgende blog
Lieve groet Wilma

• 13 Mei 2016 - 11:40

Corry Biemond:

mooi om te lezen hoe je het er weer naar je zin hebt.
    Gezegend Pinksteren gewenst,
    Corry

• 13 Mei 2016 - 11:51

Maian Van Bavel:

Wilma wat fijn om te lezen wat je daar allemaal doet.Mooi hoor om te lezen dat je daar ( in alle rust) met de kinderen kunt en mag werken.De dingen die je doet passen helemaal bij jou. Geniet er verder van en wat fijn dat de kinderen van jou hulp mogen genieten.

• 13 Mei 2016 - 17:08

Coen:

Hee tante, erg leuk om je verhalen te lezen.

• 13 Mei 2016 - 17:08

Coen:

Doe je Nelima de groetjes van ons!

• 13 Mei 2016 - 18:05

Leon:

Wilma, het is daar hopelijk warmer als met Koningsdag. Veel plezier en succes daar.

• 13 Mei 2016 - 20:17

Mieke:

Zoals je het beschrijft, ben je helemaal in je element daar!

groetjes van ons

• 13 Mei 2016 - 23:44

Petronella:

fijn om te lezen hoe het daar met je gaat.
    heerlijk om die kleintjes daar aandacht te geven, heel byzonder
    Wij hebben hier met ons koor in Zevenbergen een pinksterdienst met veel zingen en gedichten en teksten
    Ik ben benieuwd hoe het is om daar Pinksteren te vieren.

een stukje uit een gedicht:

* Wij krijgen de kracht
    om het spoor van Jezus te volgen
    struikelend, verdwalend,
    maar nooit zonder doel
    en nooit zonder de troost en de
    warmte van de Geest

Liefs, Petro

• 14 Mei 2016 - 13:34

Hanneke Van Es:

Fijn te lezen dat je hulp daar zo gewenst is en dat jij er ook zo van kunt genieten.
    Fijne Pinksteren, zoals je nog wel weet zullen hier de ballonnen weer de lucht in gaan.
    Lieve groet.
    Hanneke

• 14 Mei 2016 - 17:40

Nelleke Bakker:

Hoi Wilma. Leuk om je belevenissen te lezen. Mooi hoe deze dingen zorgen voor een positieve energie overdracht ! Een echte win-win situatie !!!
    Groetjes Nelleke.

• 14 Mei 2016 - 17:45

Hanny Van Der Zee:

Dag Wilma,
    zo te lezen ben je weer in je element ! De dagen zitten wel propvol, hoe kan het ook anders met kinderen die zoveel zorg nodig hebben . Je mag ze lekker knuffelen en vertroetelen. Doe je best, het zal jou ook veel voldoening geven . Gezegende Pinksterdagen, misschien komt er een ballonnetje jullie kant op. Groeten ook aan Piet en Pita. Dikke kus xxxx liefs Hanny.

• 14 Mei 2016 - 20:34

Jenny Van De Velde:

Hallo Wilma,
    Alweer 2 weken bij je "kinderen". Zo te lezen heb je weer een druk programma af te werken, maar je hebt daar geen moeite mee omdat je het graag doet. Ik wens je goede pinksterdagen en tot ziens. Jenny

• 15 Mei 2016 - 12:22

Janneke:

lijkt me leuk werk zo met baby's. Ik zie je in gedachte met hen bezig. Volgens mij op je lijf geschreven.
    Geniet er nog maar lekker van. Je doet er prachtig werk mee.
    groetjes, Janneke

• 15 Mei 2016 - 12:23

Riet Van Dijk:

dag Wilma
    gezegende Pinksteren, wat fijn dat je daar weer mag zijn .
    een goede tijd en tot ziens. Riet

• 15 Mei 2016 - 15:17

Géke:

Lieve Wilma,
    Je bent alweer helemaal 'door', zo te horen! Geweldig dat je het weer zo naar je zin hebt en dat je ondertussen zo ongeveer als een oude bekende door veel kinderen zal worden verwelkomd.
    Is't niks voor jullie om daar gewoon te gaan wonen en dan af en toe een poosje naar Nederland te komen, logeeradressen genoeg....

Wij hebben vanochtend weer de ballonnen opgelaten na kerktijd en de helft bleef gelijk in de eerste de beste boom naast de kerk hangen. Mooi, maar wat minder voor het milieu, misschien kunnen we een keer iets anders verzinnen, denk er tussen de bedrijven door maar eens over na.

De zomer is hier inmiddels weer voorbij en de truien zijn weer tevoorschijn gehaald, lekker hoor.

Onze vakantie in Portugal was helemaal te gek, even lekker niks, een andere wereld, aardige mensen, prachtige natuur, heerlijk weer, dus wat wil je dan nog meer. We hebben ons donderdags helemaal gek staan zwaaien naar alle vliegtuigen die over kwamen, je hebt het vast wel gezien, toch...??

Wilma, geniet weer waanzinnig van het prachtige werk dat je daar doet en we zijn benieuwd naar je volgende berichtje.

Fijne Pinksterdagen, lieve groetjes,
    Anne & Géke

• 16 Mei 2016 - 11:34

Marianne Roovers:

Ha die Wilma.

Wat leuk dat je weer in Uganda bent. Je hebt het weer aardig naar je zin lees ik. Geweldig om te lezen dat er daar zoveel goed werk gedaan wordt. Hoe lang blijf je deze keer?
    Over enkele dagen neem ik afscheid van Amarant, pensioentje komt eraan. Afgelopen tijden waren hier druk. Mijn moeder is enkele maanden geleden overleden dus nu gaan we haar huis leegmaken. Haar huis is ondertussen verkocht en op 1 augustus is de overdracht. Dus wie weet ga ik in de toekomst een keer met je mee om daar te helpen. Lijkt me heel leuk.
    Leuk dat je 25 juni ook van de partij bent. Je kunt dan vertellen hoe het geweest is en je weer veilig in ons koude kikkerlandje bent aangekomen.
    Wilma, veel plezier en je doet goed werk.!!! Hoe zit het met je werk in Nederland?? Kon je zo lang vrij krijgen? Hou je haaks en tot eind juni.
    Groetjes Marianne Roovers

• 16 Mei 2016 - 12:35

Carin:

Wat ben je toch weer goed bezig!. Trots op je hoor Wilma. Hier alles zijn gangetje.
    Mooie Pinksterdienst gehad in de open lucht is Oosterhout. Moesten wel een paar keer binnen staan vanwege de regen. Alle zegen komt van boven.
    Ook het lied uit Oeganda weer gezongen en daardoor was ik wel heel dicht bij jou en jullie daar.
    Doe iedereen de groetjes en een hele dikke knuffel van mij en van Ben natuurlijk.
    Liefs Carin.

• 16 Mei 2016 - 23:30

Ineke F:

Hoi Wilma,
    Ik geniet van de verslagjes omdat jij geniet, de kinderen genieten en vele anderen.
    Dus genieten we met zijn allen. Fijne tijd nog daar.
    Lieve groetjes, Ien

• 17 Mei 2016 - 14:48

Jannie :

Hoi,Wilma,weer een lief verhaal!! Fijn te lezen dat je weer aan t,genieten bent. Groetjes en een dikke kus van ons.

• 18 Mei 2016 - 11:19

Lizette Bakhuys:

Hoi wilma, wat fijn om te lezen dat je je plekje weer helemaal gevonden hebt en hoe je je in zet in de zorg voor de kleintjes. Dat past ook helemaal bij jou.Fijne tijd nog verder in Uganda , groeten

• 19 Mei 2016 - 20:33

Marion:

Hoi wilma, je bent alweer een paar weken in uganda en ik dacht... zal eens ff kijken of je weer een blog bij houdt. En ja hoor we mogen weer allemaal mee genieten van je leuke verhalen, mooie momenten etc. Dank je wel daar voor! wilma, geniet vooral, want voor je het weet ben je weer terug. Veel plezier. Groetjes, marion

• 21 Mei 2016 - 23:46

Elly:

Hallo Wilma,
    Fijn om weer wat van je te horen. En zo te lezen ben je weer in je element daar, de zorg voor de kids wat mooi dat je dit mag doen. Wij wensen jou verder een gezegende tijd.
    Lieve groetjes van ons.
    Teun en Elly.

• 23 Mei 2016 - 20:55

Ingrid:

Hoi Wilma,

Ik had je reisverslag al wel gelezen hoor alleen nog niet gereageerd.
    Fijn dat je zo kan oefenen met de kinderen die het zonodig hebben.
    Zie je na een paar weken al vooruitgang?
    Gaat het goed met je? Je bent er nu al weer ruim 3 weken wat vliegt de tijd hé.
    Wilma geniet maar van alle kinderen van NA en doe iedereen de groetjes.

Doeg Ingrid

Ps nog bedankt voor de hele leuke foto's van Rashid
    Heel leuk gefotograveerd!!

• 29 Mei 2016 - 14:08

Nel Oostdijck:

Wilma, alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag deze week.
    Het zal wel een andere verjaardag worden dan je hier altijd hebt, maar wij denken dat het
    vast erg leuk wordt.
    Hartelijke groeten, Ben en Nel