Al gelijk een heftige eerste week. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wilma Welten - WaarBenJij.nu Al gelijk een heftige eerste week. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wilma Welten - WaarBenJij.nu

Al gelijk een heftige eerste week.

Blijf op de hoogte en volg Wilma

13 Oktober 2014 | Nederland, Amsterdam

De eerste week zit er al bijna weer op.
De eerste dagen zijn we rustig opgestart, rond gekeken, huisje een beetje eigen gemaakt, proberen te wennen aan de warmte maar vooral ook genoten. Genoten vooral ook weer om bij te praten met Pita en samen met haar de kinderen flessen te geven, want in 4 jaar verandert er wel veel op de Ark zelf maar onze vriendschap is gelukkig nog even fijn. We hadden dan ook weer flink wat bij te praten.
Gilbert geniet vooral van de natuur hier, het is prachtig hier en volop vogels en allerlei andere dieren geluiden vooral s'avonds als we op ons terrasje zitten.
Vrijdag de verjaardag van Pita wat een mooi feest was met veel muziek, dans en een barbecue waarvan Gilbert samen met Roald 250 hamburgers had gebakken en Rianne de worstjes gefrituurd.
Zaterdag ging ik samen met Pita en Daniel naar de oogkliniek in Kampala en we zouden naast de boodschappen ook even langs het ziekenhuis gaan om naar Patrick te kijken. Patrick is 6 weken oude en is een paar weken terug gevonden maar bleek heel veel ziektes te hebben en is daarom naar het internationaal ziekenhuis gebracht. Gelukkig maar want ze waren nog niet binnen of hij kreeg een hart stilstand. Je weet niet wat je ziet zo'n klein mensje op een groot bed aangesloten aan allerlei apparatuur. (i c ). Nu blijken ook zijn longen nog niet goed te zijn en heeft al een keer een ademstilstand gehad. We mochten er maar 5 min bij blijven en ja je kunt er alleen maar naar kijken want zodra je hem aanraakt gaat er van alles piepen. Vond het erg schrijnend om dit te zien. Daarna naar de supermarkt om de nodige boodschappen te doen. Terwijl we onze karretjes volladen ging de telefoon van Pita. "Of we een kindje van 1.5 jaar wat er slecht aan toe was konden ophalen op een politiebureau aan de andere kant van Kampala. Wij daarheen en toen kwamen we bij een politie bureau aan waar buiten een klein ijzeren geboouwtje bij stond en daar zat een agent met een meisje op schoot. Ze was bij een poort gevonden en was erg mager en apathisch.
Nadat er een papier getekend was door Pita mee in de auto, op schoot en naar Noah's Ark. Onderweg gebeld of de dokter wilde blijven en Piet verteld dat we een nieuw meisje mee naar huis brachten. Judith.
WE waren net in het huis toen er een kind binnen kwam rennen dat papa moest komen want iemand was tussen de skelter gekomen en zijn voorvoet was helemaal gebroken.
Piet de asmbulans gehaald en gelukkig kwam Roald net binnen die eerste hulp kon verlenen en mee de ziekenwagen is ingegaan.
Dus al met al alweer een heftig begin van onze tijd hier.
Volgende blog wat over het werk waar we vandaag mee gestart zijn.

• 13 Oktober 2014 - 19:38

Marianne Brouwer:

Wat geweldig om te horen dat je weer terug bent naar Oeganda!! Ben zooooo jaloers, ik zou ook graag terug willen. Dat land weer zien, ruiken, horen, voelen. Zeker als ik jullie verhalen lees: zijn zo herkenbaar over het land, de mensen, Kampala en alle ellende die daar gebeurt met mensen en vooral weeskinderen. Wens jullie n mooie tijd daar samen!! Liefs van n oud Oegandagangster met liefde boor dat mooie land. Marianne

• 13 Oktober 2014 - 19:52

Titania:

Lieve Wilma en Gilbert, wat een mooi verhaal en meteen actie . ik denk dat je er meteen weer " inrolt" alsof je nooit weg bent geweest. Mooi om het nu samen te beleven. Geniet, en deel al je liefde, je energie, je warmte . Ze kunnen het daar allemaal gebruiken. En je weet wat je er voor terug krijgt. . lieve groet voor jullie xxxxn

• 13 Oktober 2014 - 20:26

Jozien:

Het Wilma.
    Heftig begin dus, maar mooi dat je daar mee kan werken.
    Leuk om te horen dat Gilbert het ook goed na zijn zin heb.
    Maak maar veel foto s om te kijken strax.
    Hier gaat alles rustig zijn gangetje, het proef samen wonen lukt ook goed!
    Hou ons op de hoogte.
    Liefs peter en jozien

• 13 Oktober 2014 - 20:50

Lilian Van Elteren:

Hoi Wilma,

Wat heerlijk om dit te lezen en zo herkenbaar.
    Het leven is er nooit saai. Iedere dag zorgt weer voor nieuwe verassingen.
    Volgens mij zit je er weer helemaal in. Knuffel lekker met de kindjes.
    Ze hebben je liefde hard nodig.
    Een hele mooie tijd en heel veel liefs,
    Lilian

• 13 Oktober 2014 - 20:54

Marian Van Bavel:

Wilma en Gilbert ,
    Wat een verhaal ? Fijn dat jullie er zijn om meteen weer te kunnen helpen aan alle kanten.Het is een leven een situatie waar wij ons geen voorstelling van kunnen maken denk ik. Wat moet het een goed gevoel geven om daar deel van uit te mogen maken. Wilma en Gilbert fijn om te volgen wat er allemaal gebeurt en ik blijf jullie volgen. Lieve groet.

• 13 Oktober 2014 - 21:52

Familie Slaats:

Hoi beiden,
    Mooi verslag, jullie maken in een week mee wat je hier in een jaar mee maakt....
    Ga zo door in goede gezondheid... enne smaakt de mais-pap?
    Groetjes, Theo, Olga en Bas.

• 13 Oktober 2014 - 22:02

Corrie En Rien:

Wat een verhaal , en dat allemaal in 1 week. Van de week was er een programma op tv daar waren ze aan het vissen in Uganda het was bij een buitenlands kookprogramma zo hebben we gezien dat het land een schitterende natuur heeft. Ook rivieren met een finke stroomversnelling het was in de buurt van Kampala. Het is goed om te lezen dat jullie weer goed werk doen. Krijg trouwens ook wel zin in een hamburger gebakken door de mannen.
    Of kunnen ze voorlopig geen hamburger meer zien. Groetjes van ons

• 13 Oktober 2014 - 22:47

Geke Hallema :

Lieve mensen,
    Wat leuk weer om jullie verhalen te lezen. Jullie kunnen er gelijk goed tegenaan! Fijn om te horen dat jullie er ook (weer) van genieten. Ik geloof direct dat je heel erg kunt genieten van de natuur die zoveel uitbundiger is dan hier waarschijnlijk.Heftig ook wat jullie gelijk weer meemaken met de kindjes. Denk er dan maar aan dat jullie voor heel veel kindjes veel kunnen betekenen.
    We zien uit naar volgende berichtjes. We hebben het zo op gezette tijden even over jullie.
    Geniet ervan en heb voldoening van dat wat je voor klein en groot daar kunt betekenen! Groetjes aan de Hilversummers.
    Liefs Anne &Geke

• 13 Oktober 2014 - 22:57

Helma:

lieve Wilma en Gilbert.

Wat leuk om jullie eerste belevenissen te lezen in Uganda. En wat een zorgen al gelijk.
    Heel veel liefde , zorg en voldoening bij alles wat jullie mogen betekenen voor de kinderen en de organisatie. De hartelijke groeten aan Piet en Pita.
    En natuurlijk aan Roald en Rianne.
    In onze gedachten zijn we bij jullie.

Lieve groet vanuit Steenbergen, Hans en Helma.

• 13 Oktober 2014 - 23:50

Yvonne Broeken:

Lieve Wilma
    Wat heb ik een bewondering en respect voor je. Met al je warmte, energie, liefde en wijsheid kun je daar veel betekenen! ik blijf je volgen. Geniet van je verblijf!!!!
    Yvonne

• 14 Oktober 2014 - 12:50

Sally En Shelton:

Hey Tante W en nonke G

Wat een bewogen weekje. De tijd zal omvliegen als het voor jullie zo druk blijft.
    Knap dat jullie zoveel kunnen betekenen daar.
    Ik kijk alvast uit naar het volgende verslag.
    Zorg goed voor elkaar !!!
    Dikke knuf Sal en Shelton

• 14 Oktober 2014 - 14:05

Marion Thompson:

Hallo Wilma en Gilbert.
    Wat een heftig verhaal. Wat een zorg zo gelijk aan het begin van jullie verblijf. Is wel heel speciaal, gelijk de eerste week al enn feestje en gelijk daarna weer zorg en verdriet. Gelukkig dat jij daar nu bent en veel liefde en zorg aan die kleine prullekes kunt geven. Moet toch wel een veilig gevoel zijn voor zo'n kindje. Een arm om je heen een knuffel. Succes volgende week. Xx

• 14 Oktober 2014 - 15:43

Riet Van Dijk:

Lieve mensen ,
    wat fijn, dat er voor die kindjes door jullie allen gezorgd wordt.Het is een hard bestaan voor die ouders ,
    niet voor je kindje te kunnen zorgen.
    Lieve groeten voor jullie vieren en Piet en Pita...
    Riet van Dijk.

• 14 Oktober 2014 - 18:10

Erna Peters:

Hallo Wilma
    Van Elly kreeg ik de link naar jullie.
    Wat leuk om jullie op deze manier te volgen!!
    Op deze manier komt het voor ons ook dichterbij!!
    Afgelopen zomer hebben we weer heel veel spullen gekocht
    voor de kinderen daar. o.a. 50 paar gympen. Zo leuk kopen in de
    opruiming. Gympen van 15.- euro voor 2.- euro!!
    Tja,de zomer stopt hier, maar gaat bij jullie gewoon door!!
    Doe de groeten van ons aan Piet en Pita.
    Hebben ze nog iets specifieks nodig dan horen we het graag!!
    Liefs uit Waddinxveen
    Gerard en Erna

• 14 Oktober 2014 - 20:04

Miranda:

wilma en gilbert
    Wat mooi dat jullie er weer zijn maar ook heftig zeg! Geniet van de tijd daar,
    Liefs miranda

• 15 Oktober 2014 - 19:43

Jantje:

Lieve Wilma en Gilbert,

Het leven staat niet stil, ook in Oeganda dus niet en jullie rollen inderdaad in alles wat daar speelt.
    Fijn dat jullie een paar dagen konden wennen aan het klimaat en genieten van de natuur, verjaardag etc.
    Wens jullie heel veel zegen toe en sterkte met alle werkzaamheden en de liefde en zorg voor alle kinderen die het heel hard nodig hebben op welke manier dan ook.
    Veel liefs,

Jantje

• 18 Oktober 2014 - 11:14

Gerda Antes:

Hoi Wilma en Gilbert, zoveel respect en bewondering voor wat jullie daar doen. Alle goeds toegewenst.
    hartelijke groet Gerda

• 18 Oktober 2014 - 22:46

Ien:

Hallo Wilma,
    Heel bijzonder wat je allemaal meemaakt en kunt betekenen daar. Bedankt dat je tijd maakt om verslag te doen. Geniet ervan samen met Gilbert. En straks met Kaat en Ben natuurlijk.

Lieve groetjes Ien

• 20 Oktober 2014 - 21:39

Carin:

Wilma en Gilbert,

we zijn aan het aftellen, nog 10 dagen en we zijn bij jullie.
    we hebben er heel veel zin in!
    tot gauw, lieve groetje van ons.

• 25 Oktober 2014 - 23:21

Janneke Laro:

zo wat heftig ! Wat een goed werk doen jullie daar. Geweldig. Ook heel bijzonder om te lezen hoe het er daar aan toe gaat. Wat hebben wij het in Nederland toch goed dan. Daar mogen de mensen hier ook wel eens bij stil staan. Veel succes verder en lieve groeten en sterkte gewenst.

• 30 Oktober 2014 - 16:07

Bas Slaats:

Wat een drukte allemaal! Leuk om te zien wat je daar allemaal doet :) . Heftig bestaan daar.