baby Patrick - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wilma Welten - WaarBenJij.nu baby Patrick - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wilma Welten - WaarBenJij.nu

baby Patrick

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

03 November 2014 | Nederland, Amsterdam

Weer tijd voor een nieuwe blog,
Afgelopen donderdag had ik een vrije dag en kon dus samen met Steven (chauffeur) Carin en Ben op halen. Wat was het goed om elkaar te zien en ook merk ik dat ik het heel fijn is om waar ik en ondertussen wij mee bezig zijn maar ook wat ons zo raakt hier te delen met hun. Daarnaast kletsen en lachen we ook wat af. Heerlijk om ze een paar weekjes hier bij ons te hebben, we genieten ervan hoor zo samen.
Gilbert heeft nog steeds een aardige lijst met klussen want voor dat hij het ene af heeft staan er al weer tig nieuwe bij, Een voordeel als het regent en dat doet het nogal eens ligt het werk hier bijna stil.

Ik ben nu ( 11.55 uur) in de kamer van het huis van Pita en Piet om een nacht voor baby Patrick te mogen zorgen. Zijn verhaal:

Ruim 6 weken geleden is Patrick gevonden en via de politie op Noah's Ark gekomen. Hij was erg ziek en mankeerde van alles. Malaria, longontsteking, verschillende infecties en ook nog aids.
2 weken hebben ze hier voor hem gezorgd maar toen moest hij toch vanwege de ernst naar het internationale ziekenhuis. Was nog maar net binnen en kreeg een hart stilstand.naar de IC en dit heeft zich nadien nog 2 keer herhaald. Pita ging elke dag erheen om spullen ed te brengen en te zien hoe het met hem ging.
Zoals in een vorige blog stond ben ik er zelf ook geweest en dacht toen echt dat het niet goed zou aflopen maaaar na verloop van 3 weken mocht hij naar de zaal en afgelopen vrijdag was het zover dat hij terug mocht naar huis. Stukje uit de gebedsbrief van Pita:

Hij ligt nog steeds aan zuurstof en kan nog niet zonder. Maar verder gaat het goed met hem. Hij eet goed en is behoorlijk alert.
De foto laat zien hoe je voor zo'n klein mannetje je hele kamer op z'n kop zet, een echt ziekenhuis hoekje.
Hij moet de komende tijd nog een EEG, een brain scan en nog onderzoeken of z'n oogjes en oortjes goed werken. We bidden voor een volledig herstel.

Een andere grote zorg is de rekening van het ziekenhuis. normaal mag je het kindje pas meenemen maar gelukkig mogen ze hem in termijnen betalen.
De totale rekening was 43.000.000 shilling, zo'n 14.000 Euro. 2 van de duurste doktoren hebben hun rekening ingetrokken, waardoor er nog 8.000.000 shilling afging. Daarnaast wilde het ziekenhuis ons ook sponsoren met 7.500.000 shilling, waardoor de originele rekening naar beneden ging tot 27.500.000 shillings, grof weg zo'n 8,500 euro's.
Hier doen ze er alles aan om dit te regelen.

Ik heb dan ook een gedeelte van het sponsorgeld wat wij bij elkaar hadden en nog hebben gekregen de laatste dagen dat we thuis waren. toegezegd aan Pita.
Als er iemand ook nog een bijdrage wil geven om zo de rekening te kunnen betalen ( ziekenfonds kennen ze hier niet) dan kan je het overmaken naar mijn N A rekening:
NL 12 INGB 0748933409 tnv WMC Welten
voor Noah's Ark Patrick.

Ik ga zo zijn medecijnen gereed maken en zijn flesje en hem dan weer heerlijk vertroetelen.

Lieve groetjes en tot de volgende blog
Wilma

• 03 November 2014 - 22:33

Jantje:

Een heftig verhaal van zo'n klein mannetje!
    Wat een bedragen aan ziekenhuiskosten zijn dat!!!
    Wel fijn dat Patrick het gered heeft en nu weer bij jullie thuis mag zijn.
    Veel sterkte en ik hoop van harte dat hij geen schade heeft opgelopen en zich verder goed mag herstellen.

Wens jullie veel wijsheid en zegen toe in jullie werk.
    Fijn dat er vrienden over zijn waar je mee kunt delen, dat is toch wel anders dan via een schrijven, ze zien waar jullie mee bezig zijn.

Veel liefs van uit het verre Nederland.

Jantje

• 04 November 2014 - 07:35

Wendy:

Lieve Wilma,

Wat een ontroerend verhaal.
    Heel veel kracht en liefde toegewenst voor de lieve kleine Patrick, maar ook voor jullie!!
    Bewijst maar weer hoe nodig en op je plek je daar bent!
    Ik ben trots op je xxx Wendy

• 04 November 2014 - 10:38

Rina En René:

Wat zou er met de kleine Patrick gebeurd zijn indien hij niet door Noah's Ark was opgevangen ..... dit stemt tot nadenken. Goed dat jullie er zijn! Hopelijk einde goed alles goed met hem.
    Wat ook tot nadenken stemt zijn de ziekenhuiskosten .... wat een bedragen ....
    Wij wensen jullie allemaal veel sterkte en we hopen dat het niet TE veel regent anders krijgt Gilbert zijn klussenlijst nooit af (grapje).
    Greetz en XX vanuit Peer!

Rina en René

• 05 November 2014 - 19:03

Manon:

Weer een mooi verhaal oma en tot de volgende blog

• 06 November 2014 - 16:10

Jeannitta En Michel:

Lieve zus en broer

met deze ook een klein berichtje van ons. Bedankt voor de hele verslaggeving.
    We zijn er eindelijk toe gekomen om ze te lezen van hieruit onze eerste reactie.
    Het is fijn om te horen dat jullie zich 100% inzetten zo ver van huis.
    Toch ook wel een hele belevenis met die kleine Patrick...en al de bekommernissen errond.
    We wensen jullie dan ook toe dat alles dik in orde komt met hem maar met al die goede zorgen om hem heen kan dat bijna niet anders.
    We wensen jullie verder nog erg veel werkgenot, geluk en niks dan positieve gebeurtenissen.
    Groetjes vanuit As.