Het gebeurd dus echt!!!!! - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Wilma Welten - WaarBenJij.nu Het gebeurd dus echt!!!!! - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Wilma Welten - WaarBenJij.nu

Het gebeurd dus echt!!!!!

Door: wilmawelten

Blijf op de hoogte en volg Wilma

29 December 2010 | Oeganda, Mukono

Ik kende de verhalen van het vinden van sommige baby's. Verhalen die Piet vertelde of te lezen zijn op de site (www.nacmu.org) maaar als het echt gebeurd wordt het toch anders.
Kerstavond kregen P en P een telefoontje van politie in Kampala dat ze een jongentje hadden en of die mocht komen.
De tas gepakt ( eerste benodigdheden bij een gevonden baby.
Piet de ambulance gepakt en met de zwaailichten op naar Kampala.Normaal gesproken duurt zo'n rit 1 tot 2 uur vanwege de drukte maar met het zwaailicht op maar 3 kwartier. Op het politie bureau aangekomen, kregen zij een officieel papier mee.
Dit was de overdracht van het kind.
Eerst kerstdag werd hij tijdens de kinderdienst opgedragen en welkom geheten door de hele club.
Die avond is hij gezellig met mij mee naar huis gegaan en mocht ik zijn eerste nachtje in Noah's Ark voor hem zorgen!
Een echt kerstkindje dus!
Tot de volgende keer!!

• 29 December 2010 - 10:18

Bart En Els:

Hoi Wilma,
    Leuk dat je nu een kindje hebt om helemaal voor te zorgen. Jammer dat het daar allemaal zo moet gaan.
    Ik hoop dat het goed gaat en tot over een weekje.

• 29 December 2010 - 10:20

Teun En Elly:

Wat een indrukken, en schrijnend wat daar gebeurd. Maar ook geweldig om zo'n kindje een betere toekomst te geven door het op te vangen in het kindertehuis. Fijn dat je dit mooie werk mag ondersteunen, we wensen jou, het hele team en de kids alle goeds toe voor 2011.
    Wilma, Sterkte en rest je nog een fijne tijd in Uganda.

• 29 December 2010 - 10:21

Nico Sjoer:

Ha Wil!
    En zo worden ze je dus in de schoot geworpen! Ik ben wel nieuwsgierig hoe het dan gaat met de naamgeving. Wist de politie hoe het jochie heette, of hebben jullie hem een naam gegeven, en wat en hoe kies je dan?
    Liefs, Nico

• 29 December 2010 - 10:23

Riet Van Dijk:

fijn dat je voor de kleine [willyzeg ik nu maar even] mag zorgen. zo'n klein wondertje...

lieve groeten riet

• 29 December 2010 - 10:45

Marian V. Bavel:

Een bijzonder verhaal, zeer indrukwekkend denk ik om dat zelf mee te maken.
    Je zit denk ik in een wereld die voor ons heel moeilijk is voor te stellen.
    Prachtig om daar deelgenoot van te mogen zijn.
    Ik wens je nog een geweldige 7 dagen toe daar in het dorp.
    groet, marian

• 29 December 2010 - 11:03

Titania:

wat geweldig om te lezen wat daar allemaal gebeurt . Ik ben benieuwd naar alle indrukken !!!!! Fijn dat het kindje nu juist bij jou terecht komt . Je hebt zoveel te geven !! Geniet en geef , maar je krijgt ook veel , denk ik zo .

liefs , titania

• 29 December 2010 - 11:11

Jenny Vd Velde:

Wat een verhaal zeg, even een kindje "dumpen"bij de politie. Fijn dat je er voor mag zorgen. Een goede jaarwisseling en tot ziens. Ben erg beniwued naar je andere belevingen.

• 29 December 2010 - 11:11

Jenny Vd Velde:

• 29 December 2010 - 11:48

Nelleke:

Jee Wilma, een baby gevonden....Dat geeft denk ik een erg dubbel gevoel. Het is triest dat dit daar gebeurd en tegelijk mooi dat het kindje wordt opgevangen, dat je ervoor mag zorgen en dat het op deze manier toch nog een toekomst heeft.
    Ik denk dat je het goed zegt, een varhaal horen of erbij zijn....maakt toch een andere indruk.....
    Geniet van het kindje Wilma.
    Groetjes Nelleke

• 29 December 2010 - 12:00

Grietha En Cees:

Lieve Wilma.Wat verschrikkelijk om een mensenkind bij de politie achter te moeten laten.Voor de moeder moet het erbarmelijk zijn,maar weet dat het bij Pen P liefdevol opgevangen wordt.We weten dat jij het je liefde kan geven in de komende dagen.Veel sterkte en kom gezond weer terug.

• 29 December 2010 - 13:42

Marijke:

wat ongelooflijk triest moet het voor die moeder zijn om je kindje weg te geven,omdat je erniet voor kunt zorgen.\\\maar wat geweldig dat jullie het zo goed op kunnnen vangen, zodat zijn toekomst toch gewaarborgd is
    heel veel groetjes en een fijne jaarwisseling.

• 29 December 2010 - 14:12

René En Rina:

Een kerstekindje ....
    Goed dat er organisaties zoals jullie bestaan om een vondelingetje op te vangen. Wat lief dat je er de eerste nacht voor mocht zorgen. Hecht je er echter niet te fel aan want het afscheid zal dan eens zo zwaar zijn (maar dat zal het zowieso wel zijn ...).
    Veel geluk en voldoening nog daar in de laatste dagen van 2010!!!
    Groetjes uit Peer!

• 29 December 2010 - 14:56

Hanneke Van Es:

Lees net je verslag van kerstavond,wat verdrietig dat zo iets gebeurt maar wat geweldig dat er instanties zijn die voor deze opvang kunnen zorgen.Zo je schrijft kregen ze op het politie bureau een papier mee,staat daar misschien de oorzaak van het afstaan in of is het alleen een bewijs dat ze het kindje overgedragen hebben.
    Bij het lezen van dit alles komen er zoveel vragen op waar wij vast bij jouw terug komst antwoord op zullen krijgen. Wij wensen jouw met alle medewerkers een fijne jaarwisseling toe. Veel Lieve groetjes Hanneke

• 29 December 2010 - 16:47

Carin:

Hoe gaat het met de kleine Noah?
    Lijkt me wel een beetje jouw kindje worden zo.
    Hier is alle sneeuw weer weg, nu alleen maar nattigheid.
    Nog even en het jaar zit er op. Ik wens je alvast een mooie jaarwisseling en een goede terug reis.
    Veel plezier nog.

Groetjes de familie de Korte.

• 03 Januari 2011 - 08:36

Wendy Tak:

Hoi Wilma,

Net terug van een weekje wintersport en weer volop je bevelenissen aan het lezen!! Erg indrukwekkend allemaal!!!! Wens je nog ontzettend veel mooie momenten en herinneringen toe voor de komende dagen en veilig weer thuis komen he!! Liefs
    Wendy