Voor iedereen alle goeds voor 2011. - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Wilma Welten - WaarBenJij.nu Voor iedereen alle goeds voor 2011. - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Wilma Welten - WaarBenJij.nu

Voor iedereen alle goeds voor 2011.

Door: wilmawelten

Blijf op de hoogte en volg Wilma

03 Januari 2011 | Oeganda, Mukono

Wat ontzettend fijn om als ik een keer op internet ben al jullie reacties te lezen. Er waren nog wat vragen over de kleine Noah. Wel die naam heeft hij hier gekregen. En ook zijn geboortedatum is een schatting ( 18 dec 2010 ). Deze gegevens zijn nl niet bekend. In het plastictasje zat dus echt alleen de baby en wat oude t shirtjes waarin hij gewikkeld was. Doordat de navelstreng er al af was maar de navel nog niet ingedroogd wist men dat hij ongeveer 1 week oud was. Ook zijn handjes waren nog vrij blank.
Ook hier in Noah’s Ark heeft men in de loop der jaren al wat tradities opgebouwd zodat ook deze kinderen strakjes terug kunnen denken aan wat er zo fijn was met oud en nieuw.
De muzungus zijn dan een hele dag in de keuken bezig. Zij bakken net als in Nederland oliebollen zonder en met rozijnen, appel, bananen en ananasflappen. We werden dan ook om 9.00 uur in de keuken verwacht en hebben een oliebollenbeslag gemaak t van:
36 kg bloem, 72 eieren, 36 liter melk een hoop gist en dan krijg je dus een heheheheheheeeeeeleboel oliebollen!! Duizenden!
En dat alles zonder mixer maar met grote houten spatels. Toen het beslag klaar was even pauze zodat het kon rijzen en om 2.00 uur begon het bakken tot ongeveer 16.00 uur.
Het avondeten was dus oliebollen en zoveel ze maar lusten. Iedereen at die avond in het huis ook van de familie unit en alle aunti’s en uncles.
Na het eten in de tuin van het huis een lampionnen optocht, geweldig om te zien en te horen er werd wat afgezongen.
Daarna gingen de kleinsten naar bed en alle kinderen vanaf de primairi school mochten naar de veranda van Piet en Pita.
Daar werden spelletjes gedaan en om 22.00 werd er een film opgezet en kregen de kinderen drinken, lekkers, chipjes. Een echt feest dus.
Om 23.50 uur allemaal weer naar buiten om samen het jaar af te sluiten en te wachten op de saluutschoten in Mukono. Toen kwam de champagne ( hartschudden met flesjes 7-up ) en samen proosten. Het vuurwerk bestond uit het kapottrappen van een heleboel balonnen wat enorme knallen gaf.
Een jaarwisseling om nooit te vergeten en ook nog 2 uur eerder dan bij jullie.
Nieuwjaarsdag was het erg rustig. S’morgens een kerkdienst en dadien nog evn geholpen bij de baby’s verder die dag rustig aan gedaan. Morgen een vrije dag en ga ik samen met Renske en haar zoontje Zefanja naar Jinja de plaats waar de Nijl ontspringt.
Tot de volgende keer en anders tot in Nederland want mijn tijd hier zit er alweer bijna op.

• 03 Januari 2011 - 13:37

Marijke:

wilma,
    de allerbeste wensen en een heel goede thuisreis. tot ziens in oud gastel

• 03 Januari 2011 - 13:55

Ger De Neve:

Lieve Wilma,

Ik wens jou via deze digitale weg een gezond en een te gek 2011 toe. Leuk om jouw verslag(en) te lezen. Voor jou een ervaring om nooit te vergeten en leuk dat je er anderen/ons door jouw verhalen deelgenoot van laat zijn. Grote Groet van Ger.

Goede laatste week en goede reis toegewenst

• 03 Januari 2011 - 14:18

Marian V. Bavel:

Wilma om te beginnen ook voor jou de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.Of je dit nog in het verre leest of thuis maakt niet uit.

Ik heb het erg fijn gevonden om je berichten te lezen en op die manier jou een beetje te volgen.
    Ik ben erg nieuwsgierig naar de beelden en de verhalen die je gaat vertellen.
    Wilma ik wens je een goede terugreis en zal je weer snel op het werk gaan begroeten.
    groeten vanmarian.

• 03 Januari 2011 - 14:29

Jose Verbunt:

He Wilma,
    Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!
    Dat waren wel veel oliebollen dan.
    volgens mij kan je er voorlopig geen meer zien.
    de tijd vliegt en je komt deze week al weer terug. ben erg benieuwd naar je verhalen en je foto's.
    kan me er hier zomaar weinig van voorstellen hoe het is daar.
    ik wens je nog een goede terugreis en ik zie je gauw weer.
    grt Jose

• 03 Januari 2011 - 14:41

Els Voesenek:

Hoi Wilma. Nog 2 dagen en dan ben je weer in Gastel. Ik wens je een voorspoedige reis en een gezellig weerzien met je gezin.
    En alle goeds voor 2011.
    groetjes
    Els

• 03 Januari 2011 - 14:50

Jenny Vd Velde:

Hallo Wilma,
    Je grote avontuur zit er bijna op, geniet nog enkele dagen bij Piet en Pieta. We hopen je zondag weer in ons midden te hebben. Goede reis en tot ziens. Jenny

• 03 Januari 2011 - 15:38

Riet Van Dijk:

wat een geweldige jaarwisseling, die knallen met de ballonnen vind ik prachtig. een heel goede reis naar huis,zal ik een oliebol bewaren????

lieve groeten , tot ziens..

riet van dijk.

• 03 Januari 2011 - 15:38

Lieneke En Bas:

Hoi Wilma,
    wij wensen jou een gezond en liefdevol 2011 toe. Nog even en je tijd zit er op, wat is het snel gegaan. We zijn ontzettend benieuwd naar je verhalen en hopelijk ook heel veel foto's. Een hele goede terugreis en tot gauw.
    Liefs Bas en Lieneke.

• 03 Januari 2011 - 15:44

Géke:

Hoi Wilma,
    Allereerst de allerbeste wensen voor 2011!! Je bent waarschijnlijk al een beetje aan het pakken en je aan het voorbereiden op het afscheid van de kinderen en alle anderen daar. Dat laatste zal niet makkelijk zijn na zo'n intensieve en indrukwekkende tijd. Sterkte daarbij, wij zijn natuurlijk wel blij dat we je binnenkort weer in het 'wild' kunnen spreken....
    Een goede terugreis en tot snel ziens.
    kus Anne en Géke

• 03 Januari 2011 - 15:52

Nico Sjoer:

Lieve Wil,
    alvast een voorspoedige thuisreis gewenst, laat ze thuis maar genieten van je verhalen - en ik hoop je wel weer te zien en te spreken in Steenbergen!
    Liefs van ons, xxx

• 03 Januari 2011 - 16:08

Trix:

Beste wensen voor 2011 Wilma en zo'n start moet toch geweldig zijn, groetjes en goede terugreis voor "straks"

• 03 Januari 2011 - 16:38

Grietha En Cees:

Hoi Wilma,
    Heel veel liefde en gezondheid in 2011 en geniet nog van je laatste dagen.Wij hopen je gelukkig en voldaan in Steenbergen weer te ontmoeten.Een goede reis en veel liefs voor Piet en Pieta.En dat ze dit mooie levens werk nog maar lang mogen doen.
    Sterkte met het afscheid,
    Dikke knuffel van Cees en Grietha.

• 03 Januari 2011 - 16:51

Nelleke:

Hoi Wilma,
    De allerbeste wensen voor 2011 ! Ik wens je vooral een jaar met veel liefde en gezondheid !
    Wat een mooi verhaal over de jaarwisseling daar bij jou in Oeganda.
    Wilma ik wens je een fijne en goede terugreis (sterkte met het afscheid nemen van de kinderen) en hoop je binnenkort weer te zien en al je verhalen life te horen.
    Tot gauw. Groetjes Nelleke

• 03 Januari 2011 - 17:07

Elly En Jac De Hoon:

Hoi Wilma,

Wij wensen jou (en uiteraard ook Gilbert en je mannen) een heel goed jaar toe. Wat een verhalen, wat een belevenissen maak jij mee en heb je meegemaakt, letterlijk onvoorstelbaar voor ons. Het zijn voor jou rijke ervaringen, die je nooit meer zult vergeten en waar wij vast veel over zullen horen.
    We wensen je een goede thuisreis toe en geniet daar maar zolang je er nog bent.

Groetjes, Elly en Jac de Hoon

• 03 Januari 2011 - 17:54

Bart En Els:

Zusje,
    Dat is nog eens een andere jaarwisseling dan die je gewend bent, maar ook een hele mooie happening denk ik.
    Grooetjes, goedee reis en tot in
    Oud-Gastel

• 03 Januari 2011 - 18:15

Carin:

Hoi Wilma,

De beste wensen met veel liefde en gezondheid.
    Wat een indrukwekkende reis moet dit voor je zijn; dit zal nooit meer van je netvlies afgaan. Zelfs de geur van het zand e.d. raak je nooit meer kwijt. En het meest bijzondere: de gezichten van al die kleintjes; goh wat wordt jouw terugreis emotioneel denk ik. Daarom heel veel sterkte met je afscheid aldaar, een rustige vliegreis toegewenst en we kijken uit naar je verhalen/ foto's.

Liefs van de Lemmensjes

• 03 Januari 2011 - 18:23

Eric En Karin:

Hoi Wilma
    Alle goeds voor 2011. Het lijkt nog zo kort geleden dat je uit NL vertrok met al je zooi en nu kom je al weer bijna terug. En met zoveel fantastische belevenissen. Je wasbordje staat al op je te wachten hoor, dus zodra je thuis bent wel gaan oefenen,he!!
    groetjes Karin en Eric

• 03 Januari 2011 - 18:58

Wia:

Hoi Wilma

Jij en alle mensen in Oeganda de allerbeste wensen voor 2011.
    De ballonnen laten knappen vind ik 1000 x beter dan al dat vuurwerk die hier de lucht in ging ( en die je niet goed kon zien door de mist).
    Geniet nog even van de kinderen en de omgeving en een hele goede reis naar huis.

groetjes Wia

• 03 Januari 2011 - 19:21

Teun En Elly:

Inderdaad een jaarwisseling om nooit te vergeten. En wat een indrukken, wat is het toch mooi om dit werk te doen.
    Wij kijken met belangstelling uit naar de film en foto's. Wij hopen dat er veel giften binnen mogen komen, daardoor is men in staat de kids een veilige thuishaven te bieden. Hartelijke Groeten aan Piet en Pieta, enorm bewondering voor hen.
    Een goede terugreis, en hopen je weer gauw te ontmoeten.
    Liefs van Teun en Elly.

• 03 Januari 2011 - 20:00

Hanneke Van Es:

Hoi Wilma,allereerst de beste wensen voor 2011 misschien ben je al thuis als je dit gaat lezen.Zo ja welkom weer in ons koude kikker landje en als je het daar nog gaat lezen veel sterkte bij het afscheid nemen en een goede reis.
    Veel lieve groetjes Hanneke.

• 03 Januari 2011 - 20:07

Rina En René:

Laatste mailtje voor Oeganda.
    Hopelijk ben je niet ziek geweest van zo'n berg oliebollen ...
    Jij bent nu vast al bezig met wat te pakken en het afscheid voor te bereiden. Dat laatste zal niet van de poes zijn na zo een intense aanwezigheid daar. Sterkte!!
    Wij wensen je van hieruit een behouden terugreis en hopelijk zien we mekaar dan in een van volgende weken.
    Goeie terugreis straks en vele grtjes vanuit een stilaan ontdooiend Peer!!
    Doei!!!!!!

• 03 Januari 2011 - 20:13

Petro:

Leuk idee die ballonnen kapot trappen en wel zo veilig
    Liefs en tot in NL

• 03 Januari 2011 - 21:12

Marianne Roovers:

Dag Wilma,
    Geweldig om in gedachten met je mee te reizen. Zie het helemaal voor me. En dan de kleine Noah. Wat vreselijk voor de moeder om haar zoon zo achter te laten. Ze zal zeker geen keuze hebben gehad en WEL heel veel vertrouwen in jullie organisatie. Dat blijkt wel. Julklie doen tof werk. Binnenkort maak ik nog wat geld over. Ik weet nu zeker dat het goed terecht komt.

Geniet nog even, sterkte met het afscheid nemen en een hele goede, voorspoedige reis terug naar Nederland want...ook zij zullen blij zijn dat je weer terug bent.

Groetjes van Marianne Roovers

• 03 Januari 2011 - 22:44

Titania:

lieve wilma, alle goeds voor 2011. je maakt een geweldige start dat lees ik wel . En wat een mooie oudejaarsvereniging , de "champagne" en het vuurwerk !! Geweldig . Wat gaat de tijd snel , hè . Bij ons vliegt het om met geen noemenswaardige toestanden , terwijl jij zoveel meemaakt en zoveel ervaringen ! ben heel benieuwd naar alles .
    liefs , titania

• 04 Januari 2011 - 00:48

Annemiek:

Hallo Wilma, de beste wense voor een goed 2011. Je start ia al onvergetelijk, wat een andere wereld waarin zoveel goed werk wordt verricht. Klasse en een bijzondere ervaring om daar even dell van te mogen zijn. Goede thuiskomst en succel met het acclimatiseren

• 04 Januari 2011 - 14:34

Gilbert Eyckens:

Hoi Schat,
    Een voorspoedige thuisreis. We weten dat je om ongeveer 8.15uur reguliere tijd zult landen en we zullen er zijn.
    Sandra kan er niet bij zijn helaas.
    Wat een fijn Nieuwjaar hebben jullie daar gevierd zeg.
    Tot morgen en nogmaals veel groeten aan iedereen daar. Hou van je. Xxx

• 04 Januari 2011 - 15:11

Lianne:

Hoi Wilma
    Een heel gelukkig en gezond nieuwjaar en een goeie terugreis !

• 04 Januari 2011 - 16:36

Corrie Warnar:

Met een hele grote koffer vol mooie indrukken en herinneringen weer terug naar huis Wilma!
    Tot ziens
    Corrie

• 04 Januari 2011 - 17:04

Helma.:

Geweldig om je laatste verhaal te lezen en alle reacties van gemeenteleden en familie.
    Een hele goede terugreis en nogmaals succes met het afscheid nemen.

Graag tot ziens, Hans en Helma.

• 04 Januari 2011 - 19:38

Eric En Henriette:

Hoi Wilma,

Ook voor jou de allerbeste wensen voor 2011. Dat het maar een geweldig jaar mag worden. Leuk om jouw verhalen te lezen, wat een ervaring. Wij wensen jou een goede terugreis en tot snel!!!

• 04 Januari 2011 - 23:37

Ien:

Wat een mooi en onvergetelijk begin van 2011. Ik wens je alle goeds toe voor de rest van het jaar.

Een goede terugreis en welkom in het koude kikkerland.

Lieve groetjes Ien

• 06 Januari 2011 - 19:24

Corina:

en voor ik het in de gaten heb ben je alweer op weg naar huis.
    Het moet voor jou wel een heel bijzonder 2011 worden als het zo hebt kunnen starten. Tot gauw.

• 07 Januari 2011 - 17:47

Marion Laane:

Hey Wilma,

Leuk om je verhalen zo te volgen.
    Je bent weer lekker thuis, maar met een hele mooie ervaring rijker. Kan het jaar nog mooier beginnen!
    Onze beste wensen en tot snel