yes het internet doet het!!! - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Wilma Welten - WaarBenJij.nu yes het internet doet het!!! - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Wilma Welten - WaarBenJij.nu

yes het internet doet het!!!

Door: wilmawelten

Blijf op de hoogte en volg Wilma

21 December 2010 | Oeganda, Mukono

En nu maar hopen dat het ook blijft tot mij verslagje naar jullie geplaatst is.
Mark bedankt voor het schrijven van mijn eerste verslagje. Zoals jullie gelezen hebben is de reis voorspoedig gegaan. Werd op het vliegveld opgehaald door Steven en de reis naar Noah's Ark was al een belevenis op zich. Overal mensen en muziek en alle kraampjes ( krotjes ) waar men wat verkoopt nog open. Het echte Africa, warm, veel geluid, stof, getoeter en zelf de geur is anders.
De reis naar het park duurde toch door de drukte nog 3 uur maar toen een warm welkom door Pita en Piet. Wat gedronken even gepraat en toen naar mijn huisje een estage. Echt voor hier heel luxe, een koelkastje en als het meezit af en toe zelf warm water voor de douche. Mijn bed was zelfs al opgedekt. De zaterdag was een relax en gewenningsdag, koffers uitgepakt en bij Pita ontbeten waarna ik een rondleiding kreeg over het park. Overal kinderen die je begroeten en vragen welke aunti je bent. S'middags in het huis gegeten. Wat een kinderen en wat een boel geluid, dacht dat ik veel gewend was maar hier kan niets tegenop.
S'middags bij Pita geholpen met het inpakken van de cadeautjes. 128 maal 6 is echt een hele berg. De kinderen krijgen voor Kerst ook allemaal nieuwe kleren en schoenen en dat alles uit de dozen die men hier krijgt, ( Weet dus nu dat alle spullen goed terecht komen). Na de koffie mocht ik de kleinste uit het gezin van hun eten geven. De eerste 2 van de vele flessen die nog volgen.
S’avonds in het huis pannekoeken gegeten want Michel was jarig.
Zondagochtend regen en niet zo zachtjes ook, maar de buien hier duren nooit zolang hooguit een paar uur en daarna ziet alles er heerlijk fris en groen uit.
Weer aan de gang in het huis om te zorgen dat de baby’s hun eten krijgen. S’Middags kerkdienst in de tuin bij Piet en Pita. De locale pastor ging voor en de dienst duurt hier minimal 1 ½ uur. Veel zingen met en voor de kinderen en tijdens de dienst werden de 2 nieuwe kinderen opgedragen en welkom geheten temidden van al de andere kinderen.
Na de koffie weer een stukje zorg aan de kleintjes uit het gezin van P en P mogen geven. Piet ligt nog met regelmaat op bed want die is goed ziek geweest en ook nu nog steeds niet opgeknapt. Aan het infuus en al.
De uurtjes of half uurtjes die over zijn help ik bij de baby’s, maar ga ook wel eens rustig op mijn veranda zitten om alles binnen te laten komen wat ik hier zie en om te genieten van alles.
Ik heb al wel wat traantjes gelaten want je ziet en er gebeurt zoveel hier maar ik genie took van het hier zijn en al het mooie om mij heen.
Volgende keer een verslag over het leven buiten Noah’s Ark.
Groetjes en allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties, het is geweldig fijn om te lezen dat zoveel mensen met me meereizen.


  • 21 December 2010 - 15:04

    Wilma:

    Hoi Wilma,
    Vanuit een koud sneeuwerig Nederland wil ik je hele fijne feestdagen wensen. Het zal raar zijn om dit niet thuis te vieren en ook zal het gek zijn te weten dat het hier zo koud is en bij jou lekker warm. Toch een giga ervaring die niemand je afneemt! Stiekem ben ik best wel een beetje jaloers! Geniet ervan, lieve groetjes, Wilma

  • 21 December 2010 - 15:07

    Wendy Tak:

    Super trots op jou Wilma!!

    Wat fijn dat alles goed met je gaat en je goed ontvangen bent!! Dat je uberhaupt aan bent gekomen daar vind ik al knap van je :D
    Geniet van alles wat op je pad komt en zij zullen genieten van jou!!
    Kijk nu al weer uit naar je volgende verslagje!

    Liefs
    Wendy

  • 21 December 2010 - 15:22

    Cees Dekker:

    Lieve Wilma, fijn om je verslag te lezen.Dat je wat traantjes zou laten was te verwachten in een hele andere wereld.Hier mis je pakken sneeuw dus geniet ook van het lekkere warme weer en de omgeving.We hebben het vaak over je dus we leven intens met je mee.
    Doe P en P de groeten van ons en wens ze sterkte en beterschap toe.
    Veel sterkte en liefs van ons , we zijn in gedachten bij je.Grietha en |Cees

  • 21 December 2010 - 15:31

    Rob:

    Moeders...

    Goed om te lezen dat het goed gaat en dat je nu ook internet hebt.

    veel sterkte en probeer zoveel mogelijk te genieten van je verblijf !

    dikke kus, Rob

  • 21 December 2010 - 15:33

    Janko:

    Wilma, goed bezig hoor met je verslagen en succes verder!

    groetjes, janko

  • 21 December 2010 - 16:21

    Nico:

    Ha Wil, wat mooi dat je meteen je handen uit je mouwen kunt steken! En, hoewel je het weet, het is toch altijd weer bijzonder om op een heel andere plek op deze wereld samen met anderen te zingen en de bijbel te horen. Vertel je ze in Steenbergen nog 'ns goed over die ruim 1 1/2 uur? :-) :-) Liefs van ons allebei,
    Dorine en Nico

  • 21 December 2010 - 16:30

    Marianne Brouwer:

    fijn he die internet verbinding?!
    Leuk om te lezen hoe je eerste ervaringen zijn en goed dat je ook tijd neemt om te genieten en al je indrukken te verwerken. Heb je al veel lokaal voedsel op? En hoe vind je het? En ook al gefrituurde springhanen?
    Misschien een goed voorgerechtje voor de kerstdagen! Wat zal dat bijzonder zijn; kerst in oeganda. In gedachten ben ik bij je hoor.

  • 21 December 2010 - 16:41

    Hanneke Van Es:

    Geweldig om dit allemaal te kunnen vernemen en dat jouw aanwezigheid ook daadwerkelijk nuttig is en dat daar weer emoties uitvoort vloeien is hel begrijpelijk.Zo te lezen kun je toch nog even tijd voor jezelf nemen.
    Fijn te horen da de bijdrage goed op zijn plaats komen.Vanaf deze plaats willen wij je een gezegende Kerst toewensen met alle mensen om je heen.Wij beleven het op deze manier een klein beetje mee en kijken daarom ook uit naar je volgende verslagjes Lieve groetjes Willem en Hanneke

  • 21 December 2010 - 16:54

    Margareth Koenraads:

    Hoi Wilma,

    Wat een indrukken doe je daar op zeg. Dat zal af en toe best heftig zijn, en ook tegenstrijdig. Aan de ene kant heel mooi wat landschap betreft en ook de vriendelijkheid en aan de andere kant heel schrijnend, wat betreft de armoede.
    Zoals je schrijft kan ik me helemaal voorstellen hoe je daar bezig bent. Leuk om te volgen joh.
    Succes, dan kijk ik uit naar nog meer verhalen.

  • 21 December 2010 - 17:00

    Ger De Neve:

    lieve Wilma,

    Goed om jouw eigen verhaal te lezen. Wat een geweldige ervaring voor jou en voor wellicht ook voor P&P en de kinders. Mede doordat P&P in één van onze eigen Steenbergse Kerkdiensten eea hebben uitgelegd kan ik me er iets bij voorstellen als ik jouw reisverslag lees. Geniet bij het werk prachtige werk aldaar. Weet dat wij in een witte wereld/Steenbergen richting de kerst gaan.
    Lieve grote groet van Ger de Neve


  • 21 December 2010 - 17:17

    Nelleke:

    Hoi Wilma,
    Fijn om een berichtje van jou te lezen. Wat zouden we moeten zonder internet.....Knap dat je tussen alle drukte en alle hulp die van je gevraagd wordt ook af en toe even tijd neemt om je emoties en de explosie aan zintuigelijke indrukken binnen te laten komen en een plaatsje te geven. Je mag trots wezen op jezelf. Ten eerste dat je de reis hebt gemaakt en daar bent. En dat je ook nog aan jezelf denkt !
    Hele fijne kerstdagen en tot je volgende verslagje.

  • 21 December 2010 - 17:19

    Jannie En Ad:

    Hoi lieve vriendin fijn te lezen dat alles goed gaat. Geniet van je avontuur met de mensen die je daar om je heen hebt.Wij denken aan je. Liefs en een dikke kus uit Hoeven.

  • 21 December 2010 - 17:24

    Wia:

    Hallo Wilma

    Het is fijn om te lezen hoe het met je gaat, en vergeet niet te genieten van alles. Want je zit wel in een achtbaan vol emoties. We houden deze site goed in de gaten om al jouw belevenissen te volgen.
    Fijne kerstdagen en een dikke kroel van Mathijs ( die vindt de sneeuw niks, koud en nat) groetjes Wia

  • 21 December 2010 - 18:03

    Teun En Elly:

    Fijn om wat van je te horen. Het is hier een witte wereld, maar dat zal je wel weten. We leven met je mee, denken veel aan je.
    Wat is het geweldig om zo met de kids bezig te zijn. We hopen dat Piet weer gauw helemaal de oude is.
    Verder wensen wij de iedereen Gezegende Kerstdagen.

  • 21 December 2010 - 18:49

    Rina En René:

    Blij te lezen dat je goed gearriveerd bent. Nu stilaan en zeker acclimatiseren in de afrikaanse levenssfeer.
    Drukke bedoening daar met al die kinderen?
    We hopen dat je innerlijk veel voldoening en vreugde kent met alles wat je daar voor die mensen doet.
    Bij deze willen we ook vanuit het ondergesneeuwde Peer je een sfeervol en zalig Kerstfeest wensen; ook aan de collega's en aan alle mensen daar!

    Kerstgroetjes van ons allemaal!!!


  • 21 December 2010 - 19:09

    José Welten :

    Hoi lieve nicht,

    Mooi verhaal. Veel indrukken al met al.
    Kan me voorstellen dat je traantjes zo nu en dan rollen en dat je je ook af en toe even terug wilt trekken om alle indrukken en drukte om je heen te verwerken.
    Ben benieuwd naar je verslag over het leven buiten 'de Ark'.

    Een warme groet van José

  • 21 December 2010 - 19:34

    Bart Welten:

    Aunti Wilma,
    Ik heb je verslag gelezen en gezien dat ervan geniet, maar het ook heel druk zal hebben.
    Ik zal je verslag aan ons moeder laten lezen en verder geniet van je verblijf daar en doe je best.

    Groetjes,

    Bart en Els

  • 21 December 2010 - 20:28

    Debbie En Leon:

    Hoi Wilma,

    Zo te lezen heb je het naar je zin en wordt het de ervaring die je gehoopt had te krijgen. Wij blijven je volgen want we zijn heel beniewd naar wat gaat volgen.

    Veel plezier bij alles wat je gaat doen,
    Debbie, Leon, Eline en Julika

  • 21 December 2010 - 20:42

    Petro:

    Hoi Wuilma
    Leuk om te lezen hoie het je vergaat daar ver weg.
    Zal een hele cultuurshock zijn geweest.
    Ben benieuwd of je gauw daar aan wend....Het is hier koud en er lig veel sneeuw...ben benieuwd hoe warm het daar is....kus Petro.

  • 21 December 2010 - 21:07

    Coen:

    Leuk om te lezen!
    succes met alles. groet Coen en Chris

  • 21 December 2010 - 21:10

    Lianne:

    Ha die Wilma
    Echt leuk om je reis zo een beetje te kunnen volgen.
    Ik hoor het je gewoon vertellen en zie je bezig tussen al die kinders.
    Wat een beleving, indrukken en ervaringen !
    Hoop snel weer van je te lezen,
    groetjes lianne

  • 21 December 2010 - 22:39

    Janneke Laro:

    Hoi Wilma, ik volg je verslag en vind het nu al heel geweldig...!
    Fijne kerstdagen daar, geniet ervan als de drukte het toelaat en pas ook een beetje op jezelf
    groetjes Janneke

  • 22 December 2010 - 08:56

    Ien:

    Hoi aunti Wilma,
    Ik heb genoten van je verslag en zie je helemaal bezig daar. Dat "janken" is ok maar niet te lang genieten van het ZIJN daar, anders wil jij niet meer weg en mag aunti Wilma niet meer weg.
    Lieve groetjes, ook van Ton, Ien

  • 22 December 2010 - 09:07

    Trix:

    Wat een ervaring Wilma, fijn dat de reis voorspoedig is gegaan en je direct al nuttig bent! Apart dat je ook de geur benoemd van het land, is ook een belangrijke ervaring toch? Geniet ervan Wilma en een mooie tijd daar gewenst, groetjes uit een sneeuwwit Holland

  • 22 December 2010 - 10:03

    Géke:

    Hoi Wilma,
    Leuk om 'echt' iets van jou zelf te horen! Ik zie je daar bezig met de kindjes, ze hebben het goed als ze door jou verzorgd worden, dat hoef ik niet te zien, want dat blijkt wel uit de manier waarop jij je verhaal doet. Je zit daar op je plaats en ik ben benieuwd of het bij deze ene keer blijft....Wij maken ons hier op voor de Kerst en hopen stiekem dat het buiten nog een beetje wit blijft. In een warm Oeganda zal het anders Kerst vieren zijn, maar onze gedachten daar en hier zijn gelijk en daarom zijn we die dagen extra met elkaar verbonden. Het ga je nog geweldig daar, geniet met volle teugen en wij zien uit naar jouw volgende verslag.
    liefs Anne en Géke

  • 22 December 2010 - 11:12

    Marian V. Bavel:

    Wilma,
    Wat fijn Wilma om nu echt iets van jou zelf te horen.
    Ik begrijp dat je geniet en alles rustig binnen moet laten komen. Ik denk dat ik me buiten de t.v. beelden niet kan voor stellen hoe het is om daar te zijn.
    Graag hoor ik dan ook de verhalen en wil ik de beelden zien van hoe het daar is.
    Wilma ik wens je net als iedereen fijne feestdagen toe en blijf wederom genieten.

    groet,
    marian.

  • 22 December 2010 - 11:28

    Piet En Dimph:

    Fijn dat je het daar zo goed gaat, je hebt in ieder geval beter weer dan wij.
    Heel veel groetjes en fijn feestdagen van allen die je kent.

  • 22 December 2010 - 14:15

    Nanny:

    Hallo Wilma,
    2010 is weer omgevlogen, ik wens je een aangename vlucht ddor 2011.
    Geniet van deze wel heel bijzondere ervaring en alsvast een veilge thuisreis gewenst.

    Lieve groetjes Nanny

  • 22 December 2010 - 17:47

    Karin En Eric V.A.:

    Hoi Wilma
    ik kreeg vandaag pas jouw eerste verslagje, maar wat is het leuk om te lezen dat je al zo snel ingeburgerd bent. geniet van de indrukken en van de vrolijke snoetjes van die kinderen. Daar doe je het toch allemaal voor.
    Laat je tranen maar lekker rollen, dat lucht op en dan kun je er weer tegenaan. Succes met je circus straks en heel veel lieve groetjes van ons.

  • 22 December 2010 - 19:11

    Thijs En Henny:

    Lieve Wilma, fijn om van je te horen dat het goed met je gaat. Het is te begrijpen dat het veel met je doet als er zoveel om je heen gebeurt.We denken aan je,Wilma en wensen je nog een goede tijd.
    Gezegende kerstdagen voor allemaal.
    Veel groeten, ook voor Piet en Pieta van Thijs en Henny.

  • 23 December 2010 - 08:18

    Ineke:


    Ha Wilma, Fijn om je verslag te lezen. Geniet van alles wat je omgeving te bieden heeft.
    Wij leven mee in een sneeuwrijk Nederland.
    Goede Kerstdagen en verder alle goeds voor het nieuwe jaar
    Ge en ineke

  • 23 December 2010 - 11:17

    Patricia Baarendse:

    Wat leuk om van jou te lezen. Het zal emotioneel wel een rollercoaster zijn. Heel veel leuke en warme en heel veel ingrijpende indrukken. Wat een dankbaar werk. Geniet ervan en vier een leuke kerstmis daar. Ik denk aan je! En ik aai Gio af en toe over z'n bol! Groetjes en veel liefs

  • 23 December 2010 - 12:43

    Corina:

    HoI Wilma,
    Bedankt voor je verslag. Fijne dagen daar. Rooster genoeg tijd voor jezelf in om alles een plekje te geven.

  • 23 December 2010 - 15:31

    Els Voesenek:

    Hoi Wilma.
    Ik geniet van je reisverslagen, leuk om je te volgen.
    Ik wens je een mooie bijzondere kerst toe en geniet ervan.
    groetjes van Els

  • 23 December 2010 - 19:01

    Corry Biemond :

    Wilma,
    Mooi om je verslagen te kunnen lezen. heerlijk dat je zo veel kunt betekenen daar en toch ook zelf kunt genieten.
    Ik wens je ver van huis gezegende kerstdagen.

  • 24 December 2010 - 15:24

    Corrie Warnar:

    Het is hartverwarmend om je verhaal te lezen met alle indrukken en belevenissen.
    Groetjes
    Corrie

  • 29 December 2010 - 15:00

    Titania:

    hoi wil, ik had deze nog helemaal niet gelezen !!!
    Wat een indrukken ! en wat kun je meteen al veel gaan doen . Ik zou zo naar je over willen vliegen en meedoen met je .
    wat een ervaringen .
    Geniet !!! liefs , titania

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Mukono

Wilma

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 28768

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 06 Januari 2015

Terug naar Noah's Ark

10 December 2010 - 05 Januari 2011

Kinderhuis Noah's Ark

Landen bezocht: